דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


די לזלול של חברות כח האדם 

מאת    [ 18/08/2007 ]

מילים במאמר: 902   [ נצפה 3406 פעמים ]

חברות כח האדם בארץ פועלות במטרה אחת בלבד, להעשיר את הכיס האישי שלהן וכמה שיותר. למעשה הן מתפרנסות מסחר בבני אדם הנמצאים בנקודה הכי רגישה בחייהם, היא להיות מובטל. כבר המילה עצמה מעידה על שם שלא יוסיף הוד והדר לנושא אותו. להיות מובטל זו תווית, אפילו מילת גנאי.
הפקידים היושבים בחברות כח האדם וממיינים את המועמדים, לא רואים כמובן את טובת דורש העבודה, ובהחלט לא יעשו מאמץ גדול למצוא עבודה לכל מועמד שפנה אליהם, ואף הסכים לחתום על ניירות של החברה בכדי לקבל את הסיכוי לעבוד דרכה.
העובד המובטל מחפש מישרה, אך חברת כח האדם רואה באדם זה עוד אמצעי לעשות כסף על הגב של המועמד המסכן בכך שתפנה אותו למישרות לא רלבנטיות רק כדי להראות ללקוח שלהם כי ישנו מאגר גדול של מועמדים באמתחתה. בינתיים החברה ממשיכה לפרסם בעיתונים ולחפש את המועסק היחיד שכן יענה לדרישות התפקיד.
המרואיינים שנשלחים סתם כדי למלא מיכסה, לא מודעים לכך שאין הם יודעים מהן דרישות המשרה במדוייק וכי אינם עונים מראש על דרישה זו. הם נשלחים מידי יום ביומו למבחני מיון, לראיונות וכמובן לא מתקבלים.
מי שמרוויח מהעניין זו חברת כח האדם בלבד. היא שומרת כך על הלקוחות שכה התאמצה להשיג. הרי מחלקת השיווק של כל חברת כח אדם עושה שמיניות באוויר בשביל לעבוד מול לקוח חדש.
כמובן שמי שמפסיד פה הוא אותו דורש העבודה. לצערי בתור עובד חברת כח אדם גדולה לשעבר אני מכיר את העניין מקרוב ולא פעם לבי נצבט בקרבי לנוכח מועמדים שכה רצו לקבל את המישרה ומראש לא היה להם סיכוי. ככה המערכת עובדת וכולנו מהווים בורג בתוך מכונה משומנת גדולה.
מועמדת המתגוררת בבאר שבע זומנה לריאיון עבודה בהרצליה. ברגע שנכנסה לריאיון כבר נאמר לה שהיא לא מתאימה. ליאת: "יש לי נסיון במכירות של כ 20 שנה והמראיינת אומרת, אני רואה שאין לך הרבה נסיון במכירות. וממשיכה מה הגעת מבאר שבע ?
אודי מספר (שם בדוי): "ראיינו אותי בחברה גדולה וידועה דרך הטלפון בעקבות שליחת קורות חיים שלי. אני איש מכירות במקצועי עם ניסיון רב בתחום. שלחו אותי מהצפון לתל אביב על מנת להגיע לריאיון. בריאיון אמר לי המעסיק "אנחנו מחפשים איש מכירות עם ניסיון בשטח. איש לא טרח לפני כן בחברת כח האדם לבדוק אם אני עונה על דרישות המישרה, אבל לשלוח אותי מרחק נסיעה ממקום מגוריי על חשבוני זה לא איכפת להם".
שתי דוגמאות אלו הן חלק קטנטן מתוך אלפי מקרים המתרחשים באותו האופן עם מועמדים אחרים.
חברות כח אדם צריכות לשנות את אופן התנהלותן ולהצטרף למטרה של מציאת עבודה לדורש העבודה בכל מחיר ולא רק לכסות את התחת שלהן.
אם נניח לרגע לנושא הרווח של חברות כח האדם, נגלה שגם בפונקציה של מעסיקה עושה חברת כח האדם עוול לרבים מעובדיה, הן מועסקים בחברה עצמה כמראיינים ורכזים והן כעובדי קבלן המועסקים באמצעותה במקומות השונים. לא חסרות דוגמאות רבות לניצול מחפיר של חברות אלו כלפי עובדיהן ונשאלת השאלה איך חברה שתפקידה לפעול על פי חוק ולתת זכויות עובדים כיוון שזהו תפקידה להעסיק כצד שלישי, דווקא חברות אלו פוגעות בזכויותיהם של העובדים. פגיעות אלו מתייחסות לכל התחומים, משלב השכר שלעיתים רבות איכשהו הנהלת החשבונות של חברות אלו שוכחות ימים של עבודה ושעות עבודה של המועסקים ומשתמטים מלשלם עבורם ועד פיטורים ללא מתן הטבות.
עובד המועסק במפעל דרך חברת כח אדם מסויימת מפוטר על ידי המפעל אך לא על ידי חברת כח האדם ימצא את עצמו ללא תנאים והטבות המגיעות לו, למרות שעל פי חוק הוא זכאי לכל המגיע לו כעובד מן המניין כיוון שאין להפלות בין עובדי קבלן לבין עובדי המפעל אצל אותו גורם מעסיק.
לחברת כח האדם יש טריק לברוח ממתן תשלום פיצויים, הבראה חופשה וכו' על ידי כך שהיא ממהרת להבטיח לעובד המפוטר שלה כי תימצא לו עבודה אחרת תחת חברת כח האדם בהקדם האפשרי.
דווקא חברות כח אדם צריכות להוות דוגמא לקיום החוק של המעסיק אך לצערינו קיימות תביעות רבות בדיוק בשל הסיבות שפורטו לעיל.
עובדת חברת כח אדם בשם מיכל (שם שמור במערכת) מספרת: "עבדתי בסניף תגבור בראשל"צ. הם עושים כל חודש מה שבא להם בתלוש משכורת. יותר אני לא עובדת איתם מאז שהם שילמו לי כ250 שקל פחות ממה שצריך ועל 11 ימי עבודה כאשר עבדתי 13!. יש לי דף שעות חתום כהוכחה.יש לי עוד מקרים שהם שיקרו אותי שאשמח לפרט אם תרצו".
ועובדת אחרת מספרת בריאיון : "אני עובדת כפועלת ניקיון מעל שנתיים במיפעל דרך כח אדם בשם טווס.המיפעל היה מאד מרוצה מעבודתי אלא שאני הרגשתי מנוצלת מחברת כח האדם. לא רציתי לעזוב את המיפעל אז הצעתי למיפעל לעבור לחברת כח אדם אחר כדי שאוכל לקבל תנאים טובים יותר.המיפעל הסכים מפני שאני עובדת טובה. פנינו לחברת ספיר. הסברתי לספיר שאני עובדת ניקיון יחידה במיפעל ושבתור אם לילדה קטנה יתכן ויהיה מצב בו איעדר לפרקי זמן קצרים אם בתי תהיה חולה. החברה הסכימה לעשות איתי חוזה. כעבור 11 חודש אני מפוטרת ללא סיבה, למרות שהמיפעל מאוד מרוצה מעבודתי, וידוע לי כי בהנהלה לא מוכנים לוותר עליי. מעולם לא היו להם תלונות עליי .לא לקחתי הרבה חופשות, אפילו נישארו לי עוד .חברת כח האדם לא מוכנה לשלם לי פיצויים ".
רכזת כח אדם מספרת : אני עובדת בחברה ידועה באיזור הצפון ונוכחתי בתלושי השכר שלי כי לא כל שעות העבודה משולמות לי. פניתי להנהלת חשבונות בחברה ונאמר לי כי יש עובדים המועסקים דרכינו שיותר דחוף לטפל בהם ואני ממתינה כבר חודשיים ושכרי לא משולם. אני חוששת לעשות בלגן כדי לא לאבד את מקום עבודתי.
כמובן שלא נלאה אתכם הקוראים בשלל דוגמאות, אלו רק קמצוץ מהמאגר הקיים של תלונות עובדים בכל אתרי האינטרנט המעניקים סיוע לפגיעה בזכויות עובדים. הדוגמאות נתנו באדיבות אתר "נמאס" המטפל בזכויות עובדים.
זוהי קריאה להפסקת אש בנושא השחיתות של חברות כח האדם. הפסיקו לפגוע באנשים, לכל אדם מגיעה הזכות הבסיסית לכבוד ולהגנה בפני נגעים אלו.




בריאות הציבור נולד כמענה לצורך שלנו לשפר את איכות חיינו על ידי הבנה של סוגי המזון השונים שאנו צורכים. בעידן של אוכל תעשייתי ומרכולים עמוסים בשפע מן המוכן, עלינו לדעת אילו מוצרים חיוניים לגופינו ואילו מוצרים עלולים לסכן את בריאותנו



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב